We zijn er iedere dag getuigen van dat
het systeem steeds meer moeite heeft met kritiek. De censuur neemt toe, en er
zijn constant pogingen om mensen met een andere mening in de sociale media
monddood te maken. Artikelen worden geblokkeerd, video’s worden gewist, en niet
zelden wordt een account op Facebook of YouTube gewoon gesloten. Daar komt nog
bij dat steeds vaker wordt gezegd dat mensen met een andere mening dan de
gangbare ideologie, zich schuldig maken aan het verspreiden van
samenzweringstheorieën. Als het verzet toeneemt, volgt de repressie met
aanzwellende snelheid. Laten we dus maar eens kijken hoe het zit met al die
samenzweringen, of is het gewoon theorie?
Vorige week hebben we een aantal zaken
bekeken waarvan wordt gezegd dat ze eigenlijk niet bestaan. Beweer je dat ze
wel degelijk realiteit zijn, wordt je beschuldigd van het verspreiden van
nepnieuws of het grossieren in samenzweringstheorieën. Laten we deze week voor
de verandering maar eens kijken naar een echte samenzwering; de zogenaamde
klimaatverandering die door de mens zou zijn veroorzaakt. Volgens de
globalisten elite is die klimaatverandering zo bedreigend dat er radicale
maatregelen nodig zijn. Geen kolen en geen diesel meer. Alleen nog maar
elektrische auto’s, windmolens en zonnepanelen. We hebben het natuurlijk over
de groene agenda, die parallel loopt met de algemene agenda van de globalisten.
Omdat een aantal krachten in deze zaak samenspelen en manipuleren, kunnen we
met recht spreken over een samenzwering. Dat is zeker geen theorie. Laten we
naar de feiten kijken. Het klimaat is altijd veranderd, en dat zal ook altijd
zo blijven. De zogenaamde CO2 uitstoot, waar de woordvoerders van de elite en
betaalde wetenschappers de mond over vol hebben, levert daar nauwelijks een
bijdrage aan. Ieder die al wat langer op deze aarde rond loopt weet dat er
altijd grote verschillen zijn geweest Soms hete zomers, dan weer alleen maar
regen. We hebben ijzige winters gezien, en ook zogenaamde kwakkelwinters.
Iedere keer is het anders, maar dat gaat vooral uit van de natuur, niet van de
mens. En dat is ook prima zo. Als we nog verder terug gaan zijn er ook
ijstijden geweest, grote en kleine. Daar kwam geen diesel en geen kolencentrale
aan te pas, en het is ook altijd vanzelf weer goed gekomen. De natuur heeft
voor bijna alles een oplossing, als de mens zijn vingers maar thuis houdt.
Nu wordt er met alle macht aan de
alarmbel getrokken omdat de aarde teveel zou opwarmen. Maar voordat de paniek
echt toeslaat, zullen we eens kijken naar de alarmroepen uit het verleden. Nog
niet zo lang geleden was het de zogenaamde zurenregen die een bedreiging
vormde. De bossen zouden sterven en wij zouden als gevolg daar van gebrek aan
zuurstof krijgen. Later was het weer het gat in de ozonlaag dat niet van de
voorpagina’s was af te slaan. Beiden alarmfasen zijn gekomen, en ook weer
vertrokken zonder noemenswaardige effecten. Nu is het weer de CO2 uitstoot en
het fijnstof, met de dieselmotor als de grote boosdoener. Natuurlijk zal ook
deze hype ooit weer verdwijnen, maar het is wel goed om te midden van zoveel
hysterisch gekrijs uit de groene hoek, naar de verborgen agenda te kijken. Want
die is er wel degelijk
Nog niet zo heel lang geleden moest
iedereen een diesel kopen. Het was goedkoper en beter voor het milieu. Dat is
nu weer volledig omgedraaid, en in sommige Europese steden zijn er al straten
waar diesels niet meer mogen rijden. Doe je dat toch, kun je op een stevige
boete rekenen. In Duitsland heeft het zogenaamde dieselrijverbod al in een
aantal plaatsen voor demonstraties gezorgd. Maar waarom deze omslag, die nog
maar een paar jaar geleden ondenkbaar was? Het antwoord is eenvoudig; de
elektrische auto moet verkocht worden. Dat is de enige echte drijfveer. Geld
dus, wat zou het ook anders zijn?
Volgens de elite is de elektrische
auto de redding voor mens en milieu. Zoals meestal met dit soort zaken is dit
totale onzin. Een elektrische auto is net zo slecht voor het milieu als een
diesel, alleen op andere terreinen. Ten eerste kan zo’n auto maar een paar
honderd kilometer rijden, en moet dan weer aan de lader. Dus moet men toch op
zoek naar andere vormen van vervoer. Dat is al onhandig, maar er is veel meer.
De batterij in een elektrische auto gaat maar 5 jaar mee. Is deze batterij
eenmaal op, zit een nieuwe kopen er niet in, om dat de prijs zo hoog is dat een
nieuwe auto een beter optie is. Kassa voor de producent dus. Dan de
milieuaspecten; de kosten voor het vernietigen van gebruikte batterijen zijn
hoog en het proces belast het milieu behoorlijk. Daar komt nog bij dat in Zuid
Amerika grote schade wordt aangericht aan zowel mens als milieu, om de
grondstoffen die nodig zijn voor de batterijen te winnen. Daar hoor je de
groene lobby natuurlijk nooit over. Intussen worden duizenden goed
functionerende diesel auto’s op de schroothoop gegooid, wat ook het milieu niet
te goede komt. Trek daar nog eens al de kosten, en de fantasie belastingen bij
op, en de totale waanzin van de groene agenda wordt duidelijk. Daar komt nog
eens bij dat wij het zijn die voor deze agenda mogen betalen. Onderzoeken
hebben uitgewezen dat de laagste inkomens in percentage het meest moeten
betalen voor de groene agenda. En er is ook nog sprake van chantage. Ergens in
midden Nederland kreeg een taxi bedrijf alleen het contract voor de regiotaxi
als men met alleen elektrische auto’s zou gaan rijden. Het bedrijf gaf toe, en
weer is de producent de winnaar.
Maar we zijn er nog niet, want het
gaat nog veel verder. Laten we nu even naar de windenergie kijken. Ook dat zou
zo’n uitkomst voor het milieu zijn. Overal zien we windmolenparken opduiken,
wat niet alleen een lelijk gezicht is, maar eigenlijk gewoon als
horizonvervuiling kan worden aangemerkt. De groene lobbyisten en de elite
kunnen niet vaak genoeg roepen hoe schoon en geweldig de windenergie is. Maar
ook in dit geval ziet de waarheid er heel anders uit. De gigantische windmolens
zijn een ramp voor de natuur. Vogels worden bij honderden doodgeslagen door de
wieken, de machines veroorzaken massale insectensterfte wat ook weer de
vogelwereld treft, en vleermuizen die in de buurt komen van dit energie geweld
gaan dood omdat hun longen barsten door de luchtdruk die de molens veroorzaken.
Als dan zo’n windmolen versleten is en gesloopt moet worden, zijn de kosten van
verwijdering en het sloopproces weer belastend voor het milieu. En die kosten
zijn ook erg hoog trouwens, omdat er zwaar materieel moet worden ingezet. Ook
deze windmolens zijn dus meer schadelijk voor hun omgeving, en de natuur in het
algemeen, dan dat ze voordelen opleveren. Met zonnepanelen is dat wat minder
het geval. Maar deze nieuwe “dakpannen” werken eigenlijk alleen maar op
volledige kracht tijdens helder vriesweer. Precies dat soort weer komt niet al
te veel voor. Tijdens een hete periode met veel zon werken de panelen op zijn
slechtst. Dat hoor je natuurlijk nooit in de verkooppraatjes, maar het is wel
een feit. En of deze panelen nu echt de energiekosten verminderen, zal nog
bewezen moeten worden. Tot nu toe worden alleen de producenten, en de firma’s
die de panelen plaatsen er beter van.
Het is dus duidelijk dat de hele
energieomslag, waar de globalisten en de groene ideologen steeds mee schermen,
vol onzekerheid zit, en dat de enige zekerheid is dat bepaalde figuren er goed
aan verdienen. Af en toe kom je dingen tegen die aangeven wat voor een waanzin
het eigenlijk allemaal is. Zo heeft de NASA recent een rapport uitgebracht waar
uit blijkt dat het ijs op de Noord Pool weer groeit. Al jaren lopen allerhande
lobbyisten te beweren dat door de opwarming van de aarde het ijs steeds meer
zal smelten, en dat dit tot gigantische overstromingen en andere problemen gaat
leiden. Niet dus, zoals nu blijkt. En nu we het toch over onzin hebben, gaan we
even terug naar de CO2 uitstoot. De dieselrijverboden waar we eerder over
spraken worden veroorzaakt door de EU regelgeving. Echter deze regels zijn
opgesteld op valse onderzoeksgegevens. Het is gebleken dat in veel gevallen de
meetstations veel te dicht aan de rijbaan staan. Daarom lijkt het dat de CO2 uitstoot
van de voorbijrijdende auto’s op veel plaatsen dik over de norm heen gaat.
Echter; plaats je hetzelfde meetstation iets verder naar achteren is er van
overschrijding praktisch nergens sprake meer. Toch blijft men weigeren de
meetstations te verplaatsen. Opnieuw zien we realiteitsontkenning om een
ideologische agenda door te drukken. De diesels moeten weg, en alles moet
elektrisch. Bewijzen die hier tegen spreken worden genegeerd of, en daar komt
ie weer, als samenzweringstheorie weggezet. De heersende ideologie moet
zegevieren, of de basis ervan nu bestaat uit leugens of niet. Tijd dus om
wakker te worden.
Volgende week: Kilmaat Greta en haar machtige
steunpilaren, of hoe de waanzin een hoogtepunt bereikte.