woensdag 8 mei 2019

WAAROM DE LEUGENS STEEDS GROTER WORDEN


Deze week keren we terug naar twee thema’s die we in de laatste weken hebben behandeld. Het gaat hierbij om de klimaat demonstraties van media icoon Greta Thunberg, en de hype rond elektrische auto’s. Er zijn in de laatste dagen nieuwe feiten bekend geworden over beiden zaken, en die willen we onze lezers natuurlijk niet onthouden. Vooraf kunnen we alvast wel stellen dat de leugens en de afleidingsmanoeuvres van het systeem steeds grotere vormen aan beginnen te nemen. Het schijnt ook niet meer uit te maken of de verhalen die via de politiek en de leugenpers worden verspreid wel geloofwaardig zijn. Is dit arrogantie of is er paniek uitgebroken onder de globalisten elite? Laten we maar eens kijken of we met wat recherche de boel helder kunnen krijgen.

We beginnen met de Greta demonstraties, of beter gezegd, het georganiseerd spijbelen voor de groene agenda, ook wel bekend als Fridays for Future. Vorige keer schreven we al dat het vreemd is dat deze beweging plotseling zo’n vlucht heeft genomen. Bij navraag door medeonderzoekers werd steeds gezegd dat de demo’s spontaan zijn, en dat er geen partij of organisatie achter zit. Zo werd de demonstratie in Berlijn aangemeld door een individueel persoon. De politie wilde echter niet zeggen wie dit precies geweest is. Dat zou in strijd zijn met de bescherming van de persoonsgegevens. Dit is een uitvlucht, en waarschijnlijk juridisch ook aanvechtbaar. De aanmelder van een demo doet dit over het algemeen openlijk en de gegevens moeten publiek toegankelijk zijn. Tenzij men iets te verbergen heeft natuurlijk.

Een andere onderzoeker, Roland Tichy heeft nu ontdekt dat er wel degelijk een organisatie achter de Greta demo’s steekt, en dat deze club ook de opbrengst opstrijkt en beheert, die door de scholieren bijeen wordt gebracht. Het gaat hierbij om de Stichting Plant for the Future, die weer onderdeel is van de stichting Plant for the Planet. Deze stichting beheert een bankrekening waar al het geld van de demo’s en andere vormen van inkomen samen worden gebracht. Bij deze rekening gaat het om een account die van de stichting zelf is, en dat betekend dat in feite al het demo geld direct naar deze stichting gaat. De demo activisten kunnen er niet direct over beschikken en zijn van de stichting afhankelijk. Verder is de hele financiële kant uiterst ondoorzichtig, maar zeker is wel dat de Stichting Plant for the Planet deel uitmaakt van de Duitse Club van Rome. Kortom; Fridays for Future is niet onafhankelijk en ook niet spontaan. Er zijn ook berichten dat Fridays for Future banden heeft met de One Foundation, en een van de woordvoerders van deze stichting schijnt de manager van Greta Thunberg te zijn. Haar naam is Luisa Neubauer, en zij is tevens lid van de partij Die Grunen. Op alle Greta demo’s is ze te vinden. De One Foundation, een internationale campagne en lobby organisatie, wordt ondermeer bestuurd door Bono en David Cameron de voormalige premier van Groot Brittannië. De One Foundation kent meerdere geldschieters, maar de hoofdsponsor is de Open Society Foundation, en zoals we allemaal weten is die stichting van George Soros. Zo is het kringetje weer rond. Vreemd dat maar zo weinig journalisten zich voor deze zaken interesseren. Waarschijnlijk mogen ze er niet eens over schrijven. Dat zou immers de groene agenda in gevaar kunnen brengen.

Waar de hele Greta hype voor dient is intussen ook duidelijk. De Duitse regering heeft vergevorderde plannen voor een C02 belasting (in feite een belasting op ademhalen), een voorbeeld dat andere landen zeker zullen volgen. Het grote publiek moet via de demo’s en de huilverhalen klaar gemaakt worden voor een nieuwe fantasie belasting. Dit schijnt nog niet echt te werken. Een onderzoek heeft uitgewezen dat twee derde van de Duitse kiezers niets van een C02 belasting moet hebben. We kunnen dus in de komende maanden nog veel meer Greta propaganda verwachten.

Elektrische auto’s

Dan komen we bij het een ander troetelkind van de media en de politiek; de elektrische auto. Op dit terrein zijn er verschillende zaken te melden. Ten eerste zullen eigenaren van elektrische auto’s in de nabije toekomst behoorlijk meer voor de stroom moeten betalen die hun nieuwe aanwinst nodig heeft om vooruit te komen. De kans is zelfs groot dat de stroom duurder gaat uitvallen dan het traditionele tanken van benzine of diesel aan de pomp. De reden is dat de producenten van de laadzuilen, die de auto’s van stroom moeten voorzien, deze apparaten tot nu vrij gunstig verstrekten. Ze deden dit om zo veel mogelijk consumenten over te halen om elektrisch te rijden. Nu steeds meer mensen dit noodgedwongen of vrijwillig gaan doen, moeten er ook steeds meer laadzuilen komen. En daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Niemand zal dus binnenkort meer kunnen beweren dat elektrisch rijden een goedkopere optie is. Weer een oplichterstruc dus om de zakken van de producenten en de elite te spekken. In plaats van een groene agenda is het beter om over een geld agenda te praten.

We schreven eerder al dat elektrische auto’s helemaal niet goed zijn voor mens en milieu. Geloof dus niet de groene leugens die iedere dag over ons worden uitgestrooid. Wie de waarheid over elektrisch rijden wil weten moet in Kongo zijn. In dat land wordt de kobalt gewonnen die nodig is voor de batterijen van zowel elektrische auto’s als ook mobiele telefoons. Kongo levert ongeveer 70% van de kobalt productie in de wereld. Het is een land vol corruptie en uitbuiting, waar arbeiders iedere dag hun leven op het spel moeten zetten om de grondstof uit de mijnen te halen. Sommige van deze arbeiders zijn niet ouder dan 9 jaar. Rond het jaar 2030 zullen er 125 miljoen elektrische auto’s rond rijden, dat is 40 maal het huidige aantal. Het spreekt dus voor zich dat de vraag naar kobalt alleen maar zal toenemen. In Kongo zijn het vooral Chinese firma’s die de mijnen beheren en de uitbuitingsgraad is afschrikwekkend.

De mijnwerkers, veelal kinderen, werken in mijnen die nog met de hand uitgegraven worden, en eigenlijk niet veel meer zijn dan gaten in de grond. Overal zijn gaten en tunnels te vinden, zelfs onder huizen, waar mensen in de modder zwoegen om bij het kobalt te komen. Veiligheidsregels bestaan niet, en natuurlijk zijn er ook geen controles. Het aantal ongevallen met dodelijke afloop is niet meer te tellen. Tunnels storten aan de lopende band in, maar de mijnwerkers graven verder. Ander werk is er niet, en daar is voorlopig ook geen hoop op. Vooral in de regenachtige tijden is het werk gevaarlijk. Het water maakt de grond tot modder, en de tunnels storten dan nog eerder in. De meeste ongelukken worden niet geregistreerd. Omgekomen mijnwerkers worden eerst naar een ziekenhuis gebracht en als familieleden dan komen kijken, mogen ze het lijk van weer een slachtoffer van de uitbuiting meenemen. Niemand zegt iets, niemand vraagt iets en de productie gaat gewoon verder.

Naast de hoge menselijke kosten, en de ellende van de gezinnen die achterblijven, wordt ook het land langzaam vernietigd. Overal wordt gegraven, overal zijn tunnels en gaten. Iedereen is opzoek naar het blauwe goud. Natuurlijk zie je deze beelden niet als de reclame weer eens een elektrische auto aanprijst. Je hoort ook niet van de ellende en de uitbuiting in landen als Kongo, als de groene ideologen hun waanzin aan de man brengen. Allemaal zeggen ze begaan te zijn met het milieu, en het beste te willen voor de toekomstige generaties. Dat hiervoor ontelbare arbeiders in Kongo sterven en de natuur wordt vernietigd lijkt hen niet te interesseren. Ze willen er zelfs niet over praten, en zeggen dat iedereen die met vragen komt een vijand van het klimaat is. De groene agenda moet ten koste van alles worden uitgevoerd.

Laten we aan deze zaken denken als een of andere oplichter, politicus of verkoper, ons een elektrische auto probeert aan te smeren. Allemaal hebben ze de mond vol over duurzaamheid, terwijl is de meeste gevallen duurzaamheid gelijk staat aan diefstal. Laten we wakker worden, en de waanzin doorbreken die we iedere dag opnieuw kunnen aanschouwen. Niemand kan ons dwingen om mee te gaan in deze waanzin, allemaal hebben we het recht om Nee te zeggen, of het nu gaat om elektrische auto’s of fantasie belastingen. Laten we dus geen stap meer achteruit gaan, en het verloren terrein herwinnen. Het is onze toekomst die op het spel staat, niet de toekomst van de groene ideologen en globalisten. Die vreten zich dik en rond van onze centen. Dat moet afgelopen zijn, en alleen wij kunnen daar een einde aan maken. En laten we een ding zeker niet vergeten; de politiek en de maatschappij zullen alleen veranderen, als wij ons zelf veranderen. Dat is de eerste, en de belangrijkste stap.